Kerstvakantie - deel 2

Op 20 December was onze eerste stop de wandeling naar de Forest Falls. Deze wandeling was ongeveer 2 km. Onderweg kwamen we meerdere miljoenpoten en cicaden tegen. De cicaden maakten veel lawaai, maar ze spotten was erg lastig en ze op de foto krijgen bleek helemaal onmogelijk.

De Forest Falls waren erg indrukwekkend. We konden vlak bij het vallende water komen, waar we een leuke kikker zagen.

Na de Forest Falls zijn we doorgereden naar Pelgrims Rest, een klein dorpje dat ontstaan is tijdens de goudkoorts. Hier waren meerdere kleine museums die we bezocht hebben. Te beginnen met een rondleiding bij het goedzoekersveld. Onze gids was een echte persoonlijkheid. Hij week regelmatig van het onderwerp af om ons te waarschuwen voor de banken en overheden van tegenwoordig.

De overige museums hadden oude voorwerpen of waren huizen ingericht in de victoriaanse tijd.

Vanaf Pilgrims Rest zijn we doorgereden om via de steenkampbridge over de Long Tom Pass te gaan. Deze pass was erg mooi en de uitzichten waren adembenemend. Aan het eind van de pass zijn we nog gestopt bij het Long Tom Cannon.

's Avonds hebben we gegeten bij the Fig Tree, waar we genoten van Kudu, Krokodel, Hedgehock en Impala.

De volgende dag zijn we vroeg opgestaan om een bezoek te brengen aan het Kruger Park. Hier hebben we naast de standaard olifant, impala, zebra, wildebeest en buffalo ook een neushoorn gezien, een nijlpaard die overdag over het land liep en een aantal leuke vogels, zoals de African Hoopoe, de Crowned Lapwing en de Southern Yellow-Billed Hornbill. Het hoogtepunt van de dag was de groep leeuwen die langs de weg zaten.

Na de vermoeide dag naar het Kruger hebben we op 22 december eerst lekker uitgeslapen. Na een lekker ontbijt zijn we langs het Forest Museum geweest, om hier een pas te kopen om de Loerie Day Trail te gaan doen. En aangezien we toch al in het museum waren, hebben we deze ook maar bekeken.

Daarna zijn we begonnen aan de Loerie Day Trail, een wandeling van 14km, langs vier verschillende watervallen. Het eerste stuk van de wandeling was redelijk vlak voor Zuid-Afrikaanse begrippen, maar na de eerste waterval moesten we erg steil omhoog de berg op, wat af en toe een uitdaging was. Bij één van de watervallen hebben we onze lunch gemaakt, die deze vakantie meestal bestond uit een soepje met noedels. Erg lekker bij het warme weer om even weer op krachten te komen.