Kerstvakantie - deel 1

Aangezien Marco zijn kantoor rond kerst twee weken dicht ging, en we maar een beperkt aantal vakantiedagen in het jaar hebben, werd het tijd om onze tweede vakantie te plannen. En om accommodatie te boeken, aangezien heel Zuid-Afrika vakantie heeft en de lodges en hotels volgeboekt zijn. We waren een beetje laat met boeken, maar konden gelukkig twee leuke plekjes vinden om te verblijven tijdens onze vakantie.

Op 17 december was het zover. 's Ochtend vroeg zijn we in de auto gestapt om acht uur te rijden naar Sabie. Onderweg kwamen we verkeersborden tegen voor plaatsen genaamd Utrecht, alkmaar en Amsterdam. En onze route reed door Amersfoort en Ermelo.

De volgende dag hebben we een bezoek gebracht aan de Sudwale Caves, waar we een leuke rondleiding kregen. Het was een mooie grot, al viel het ons wel op dat het looppad overal afgewerkt was. Dit zijn wij beide niet gewend. De meeste grotten in Europa die we hebben bezocht hebben een ruwe ondergrond.

's Middags zijn we langs vier watervallen geweest. Wij dachten dat we bij elke waterval een stukje moesten lopen om bij de waterval te komen, maar dit viel vies tegen. Je kon bijna naast de watervallen parkeren, waardoor we deze dag al meer watervallen konden bezichtigen dat we verwacht hadden. De watervallen die we gezien hebben waren de Bridal Veil Falls, de Lone Creek Falls, de Horseshoe Falls en de Sabie Falls.

's Avonds hebben we gegeten bij the African Elephant, waar ik een heerlijk stukje Springbok opgepeuzeld heb en Marco genoot van een Eland biefstuk.

De volgende dag begon met een bezoek aan de MacMac Pools. Hier konden we lekker met blote voeten door het water lopen en hebben we een paar mooie vogels gezien.

De MacMac Falls waren de volgende stop. Ook zijn we langs de Maria Shine Falls geweest. Voor de Forest Falls moesten we een wandeling maken van 2 km, wat op zich best te doen is, maar het was midden op de dag en bloed heet. Dus besloten we deze wandeling uit te stellen voor de volgende dag. En zijn we doorgereden naar Graskop, waar niet veel te beleven viel.

Onze laatste stop deze dag was de silk farm, waar we een leuke rondleiding kregen door een van de medewerksters, die ons uitgebreid vertelde over hoe de zijde gemaakt werd. Aan het eind mocht Marco helpen met het uitspreiden van de zijde.

Op de terugweg naar onze B&B the Woodsman zijn we nog gestopt bij de Big Swing waterval.