Weekendje weg met de kerk

Zoals eerder aangegeven ga ik sinds een paar maanden naar de Shofar kerk in Durban. Via Yolandi en Michelle ben ik bij deze kerk terecht gekomen, zoals ik in mijn vorige blog vertelde.
 
In de week na mijn eerste bezoek aan de Shofar kerk hadden ze een big-group avond, waarin ze gezamenlijk bordspelletjes gingen spleen. Op deze avond werd ik direct opgenomen in de groep en ik heb me goed vermaakt. Hierna ben kom ik regelmatig in de kerk. Toen ik hoorde dat ze een weekendje weg gingen organiseren heb ik me daarvoor daarom snel aangemeld. Want dat is een ideale manier om de kerk en de mensen uit de kerk beter te leren kennen.
 

Het was best wel spannend om op kamp te gaan met allemaal mensen die ik maar amper ken, of helemaal niet ken, aangezien de mensen uit mijn small-group niet meegingen, maar ik voelde me al snel op mijn gemak. Het was een heerlijk weekend met Bijbelstudies en leuke activiteiten, zoals touch-rugby, muziek, tekenen en gewoon lekker samen gezellig kletsen.

 
 

 
 
Ik ben erg blij dat ik deze kerk gevonden heb, vooral om dat ik goed op kan schieten met de meeste mensen die ik er heb leren kennen. Ze zijn behulpzaam, zo hebben ze geholpen met het behalen van mijn theorie voor mijn rijbewijs, is er altijd wel iemand die mij op wil halen als ik weer eens een lift nodig heb.
Al met al voel ik me helemaal thuis bij deze kerk en ben ik van plan om ze nog lang te blijven bezoeken.

Het weekend na het gezellige weekend met de kerk kregen Marco en ik ons eerste bezoek vanuit Nederland. Hierover meer in mijn volgende blog. 
 
 
 

Reacties

Een reactie posten