Wandelen in het Harold Johnson Nature Reserve

Na onze vakantie was het al snel tijd voor mijn 30ste verjaardag. Op mijn verjaardag zelf had onze buurvrouw Yolandi onze achtertuin versierd met ballonnen en slingers. Echt super leuk. Zelf heb ik bijna de hele dag in de keuken gestaan om een taart te maken uit Jamie Oliver's Comfort Food. Want 's avonds hadden we kring en ik vond het leuk om te trakteren met wat lekkers. De taart, een paflova, met marsmallow en frambozen slagroom viel goed in de smaak. De zaterdag na mijn verjaardag hebben we nog een gezellige bring & braai gehad met vrienden om te vieren dat ik al weer dertig ben.


Voor mijn verjaardag heb ik van Marco wandelschoenen gekregen. Het duurde even voordat ik ze in mijn bezit had. Want ik had mooie wandelschoenen gezien in een winkel, maar daar hadden ze mijn maat niet. Deze zou besteld worden. Na een paar dagen werd ik opgebeld en de volgende zaterdag stonden we in de winkel. Bleken ze de verkeerde schoenen binnen te hebben gekregen. Opnieuw werden de schoenen die ik wilde passen besteld en opnieuw zouden ze mij bellen wanneer ze binnen waren. Maar na een maand wachten hadden we nog steeds niks gehoord. Dus gingen we op zoek naar andere schoenen. Op weg naar de Macro voor wat boodschappen kwamen we een andere outdoorwinkel tegen. Hier gingen we kijken en heb ik een mooi paar wandelschoenen kunnen vinden. Deze waren wel in mijn maat aanwezig en na nog wat rondkijken, vertrokken we met mijn cadeautje onder de armen.

Diezelfde dag gingen Marco en ik naar het Harold Johnson Nature Reserve. Een goede plek om de nieuwe schoenen in te lopen. Hier hebben we een wandeling gemaakt van ongeveer twee uur en de schoenen liepen echt lekker. Onderweg kwamen we verschillende mooie dieren tegen. In het begin was het erg rustig en zagen we alleen bomen en planten. Maar op een gegeven moment hadden we zicht op de rivier en konden we verschillende watervogels zien lopen. Met onze nog redelijk nieuwe verrekijker en een boekje met de verschillende vogels van Zuid-Afrika probeerden we erachter te komen wat voor vogels we konden zien.





Daarna kwamen we herten tegen en zebra's die voor ons op de vlucht gingen. Verder zagen we een mooie sprinkhaan vlak bij het pad en toen we bijna terug waren bij de auto werd Marco heel blij toen hij een spin met een rood achterlijf zag. Nadat hij meerdere foto's had gemaakt, zodat we hem thuis zouden kunnen identificeren, liepen we door naar de auto. Het bleek om een Red-backed Jumping Spider te gaan. 





Na een paar stappen konden we weer stoppen, omdat er wel een erg grote vogel in de boom voor ons zat. Het was waarschijnlijk een Crowned Hornbill (Kuiftok). Weer terug bij de auto was ik blij dat ik mijn wandelschoenen uit kon doen. Maar was wel blij dat ik ze had ingelopen, zodat we in onze kerstvakantie mooie wandelingen zouden kunnen maken. De volgende keer meer over onze kerstvakantie in het noorden van Zuid-Afrika.





Reacties