Nieuwe mensen, nieuwe vrienden

Langzamerhand zijn we hier in Durban een leuke sociale kring aan het opbouwen. Regelmatig gaan we ergens eten met Chris & Judy. Marco heeft hen leren kennen via zijn werk. Chris en Marco kunnen uren praten over waterzuivering. En Judy is net als mij een creatieve persoon. Daarnaast zijn het super aardige mensen, die mij drie dagen in huis namen, toen Marco naar Johannesburg moest voor zijn werk en we nog in ons hotel verbleven.

Tevens hebben we super veel geluk gehad met onze buurvrouw Yolandi. Zij nodigde ons toen we nog maar net in ons nieuwe huis uit om mee te gaan naar een wijn show, samen met haar vrienden Nicky en David. Dit was een super gezellige middag. Daarna zijn we nog vaak met haar op stap geweest en werden we ook uitgenodigd voor de feestjes bij Nicky en David thuis. Zoals een leuke Mexican fiesta, met jacuzzi en heerlijk eten.

Via Yolandi heb ik ook een leuke kerk gevonden. Een goede vriendin van haar, Michelle, nam Yolandi mee naar de Shofar kerk en toen Yolandi hoorde dat ik nog op zoek was naar een kerk, stelde ze voor om mij mee te nemen. Hiervoor was ik al met een collega van Marco mee geweest naar een andere kerk, maar die kerk vond ik iets te massaal. De Shofar kerk is een klein gezelschap van veel mensen rond mijn eigen leeftijd. Ik voel me bij deze kerk erg thuis en ben druk bezig met nieuwe vrienden te maken in deze kerk. Daarover later meer.

Aangezien Yolandi nog nooit een housewarming had gehad en wij ook nieuw in ons huis woonden hebben we in juli een gezamelijke housewarming gehouden, waarbij we onze nieuwe vrienden hebben uitgenodigd en een aantal collega's van Marco.

Niet lang daarna zijn we met Yolandi naar een bierfestival geweest, waar naast beer ook heerlijke cider te drinken was.


En zo vullen onze weekenden zich langzaam aan met leuke mensen en gezellige activiteiten. Het is echt super hoe makkelijk het gegaan is om een sociaal leven hier op te bouwen en wij zijn blij dat we zulke leuke mensen kunnen leren kennen.

Reacties